Kyllingsuppe med blomkål og koriander

Når man kommer sliten hjem en fredag ettermiddag er det godt å ha Trine. Hadde en tanke om en varmende suppe med mye godt i, og trengte ikke mer enn 5 minutter på bloggen hennes før jeg bestemte meg. Bruker oppskriften sjelden 100 % slik som hun gjør det, men det er jo noe av det morsomme med å lage mat. Oppskriften på kyllingsuppe med blomkål og koriander så veldig fristende ut og jeg visste allerede da hvilken øl jeg skulle velge til.

Droppet poteten i suppen og hadde istedenfor mandelpoteter ved siden av. Valgte kyllingkraft (godt redusert) fra Jacobs og kokte inn litt vin sammen med løken. Droppet også osten, synes ikke det er nødvendig. Brukte litt chili for å få mer futt i det hele. Bortsett fra dette gjorde jeg som hun beskriver. Enkel å lage, fyldig, med masse smak av sunne ingredienser – ble det rett og slett et veldig bra måltid på en mørk fredag kveld.

Saison NØValg av øl: Nøgne Ø Saison. Dette er en av mine favoritter som jeg jevnlig kommer tilbake til. Et nydelig velbalansert øl med alle de karakteristikker jeg mener en fullverdig Saison skal ha. Preg av belgisk gjær, fruktig, frisk, men samtidig ganske fyldig. Bitterheten skal etter mitt syn være lav. Sammen med denne fyldige kyllingsuppen og ikke minst koriander, ble det en meget vellykket kombinasjon.

Glutenfritt: Brunehaut Blond Ale (pol, 6,5 %).

2 kommentarer ↓

2 kommentarer den “Kyllingsuppe med blomkål og koriander”

  1. Skumringen 22. oktober 2012 kl. 23:14 #

    Koser meg med inspirerende innlegg fra deg, og svarer med å publisere egen vurdering av Hoegaarden, Ardenne Blond og SNPA. skumringbloggen.com

    Blir sulten og tørst av å lese…

Trackbacks/Pingbacks

  1. Alle mat og øl kombinasjoner | Hennings ølblogg - 19. september 2015

    […] Previous Chapter […]

Legg igjen en kommentar

Zythophile

'Zee-tho-fyle', by Martyn Cornell, an award-winning blog about beer now and then

Hennings ølblogg

Fra mungåt til mikrobrygg - om dagens øl med et historisk blikk

Godt Drikke

Øl, Vin, Mat. De viktigste kulturbærerne.

Ølportalen

Alle ølnyheter på ett sted

GODT I GLASSET

Livet er for kort til å drikke dårlig øl

Høyt Skum - Livet er for kort for å drikke dårlig øl

Livet er for kort for å drikke dårlig øl

Ølnyheter fra Ølakademiet

Fra mungåt til mikrobrygg - om dagens øl med et historisk blikk

Skumringen Ølblogg

- en uutdannet ung øldrikkers motstykke til meritterte ølbloggere

